به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
آکنه روبالشی

آیا روبالشی باعث آکنه می شود؟

ما از خواب بیدار می شویم، کارهای روزمره خود را انجام می دهیم و برمی گردیم تا در رختخواب های راحت خود استراحت کنیم. اما این جوش‌های تحریک‌کننده شما را آزار می‌دهند. مقصر احتمالی؟ روبالشی شما

روبالشی ها باکتری ها را جمع می کنند

وقتی روبالشی‌ها مرتباً شسته نمی‌شوند، به دلیل تجمع باکتری‌ها، کثیفی‌ها و روغن‌ها باعث ایجاد آکنه می‌شوند. که درواقع از محیط و از پوست و موی خودمان ناشی از استفاده روزانه می آیند. تحریک پوست شما در اثر تماس با لباس بیرون را مکانیک آکنه می نامند . لباس گرما، عرق یا باکتری را به دام می اندازد که باعث تحریک پوست می شود. اگرچه به دلیل تجهیزات ورزشی اغلب در ورزشکاران دیده می شود، اما وسایل خانگی مانند روبالشی نیز می توانند به مکانیک آکنه کمک کنند.

به گفته دکتر دیوید ای بانک ، مدیر و موسس مرکز جراحی پوست، زیبایی و لیزر، «مکانیک آکنه به هر نوع آکنه ای گفته می شود که نتیجه تماس مواد یا اشیاء با صورت شما باشد. هنگامی که روبالشی شما به طور مرتب شسته یا تعویض نمی شود، تجمع کثیفی و روغن ناشی از محیط و همچنین پوست و موی شما که با بالش تماس می گیرد به پوست شما منتقل می شود. این می تواند منافذ را مسدود کند و باعث ایجاد لک شود.»

محصولات آرایشی و حالت دهنده مو باعث ایجاد جوش از طریق لوازم آرایشی آکنه می شوند – جوش و کومدون ناشی از محصولاتی که ما روی پوست و موهای خود می زنیم. هنگامی که باقیمانده محصولات آرایش خود را به طور کامل پاک نمی کنیم، روی روبالشی ما می آید و با پوست ما تماس پیدا می کند.

 

3 گام برای جلوگیری از آکنه مکانیکا

این مراحل را برای کاهش جوش های آکنه دنبال کنید تا پوستی شفاف تر و سالم تر داشته باشید:

1. هر شب صورت خود را بشویید

 

حتما قبل از خواب تمام لوازم آرایش و حالت دهنده را از روی موهای خود پاک کنید تا به روبالشی و رختخواب شما منتقل نشود. خیلی خسته از روز؟ به سادگی آرایش، کثیفی و روغن را با دستمال مرطوب صورت غیر کومدون زا پاک کنید، مخصوصاً فرموله شده است تا باعث مسدود شدن منافذ پوست نشود.

2. روبالشی و ملحفه های خود را حداقل یک بار در هفته بشویید یا تعویض کنید

 

با شستن روبالشی و ملحفه های خود جوش های آکنه خود را بهبود ببخشید. این روغن مسدود کننده منافذ و کثیفی سطحی که با پوست شما در تماس است را کاهش می دهد.

3. از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی که باعث آکنه نمی شوند استفاده کنید

آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند از محصولاتی که با هر یک از کلمات زیر برچسب گذاری شده اند استفاده کنید:

  • منافذ را نمی بندد
  • بدون روغن، بدون چربی
  • غیر کومدوژنیک
  • غیر آکنه زا

اگر از جوش های آکنه رنج می برید، بررسی کنید که روبالشی، ملحفه و هر چیز دیگری که پوستتان با آن تماس پیدا می کند تمیز باشد. اگر هنوز از علت مشکلات پوستی و آکنه خود مطمئن نیستید،حتما با یک متخصص پوست معتبر مشورت کنید.فراموش نکنید که پوست شما تاثیر زیادی با روحیه شما دارد و مراقبت از آن در تمام سنین بسیار ضروری است.

کلینیک تخصصی پوست و زیبایی ما آماده ارائه خدمت در همه زمینه ها و همچنین مشاوره های تخصصی رایگان برای مراجعه کنندگان است.اگر مشکل پوستی یا زیبایی دارید اگر دچار عوارض پوستی یا پیری شده اید: همین الان با ما تماس بگیرید.

سلامت و زیبایی پوست شما تخصص ماست.هرگز پوست خود را به افراد غیرمتخصص نسپارید در غیراین صورت مجبور خواهید بود باهزینه بسیار جهت درمان عوارض پوستی به ما مراجعه کنید.همین امروز جهت مشاوره تخصصی اقدام کنید.

 

منابع:

دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر رشیدی متخصص پوست

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *