به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
تاثیر الکل و سیگار بر پوست

آیا سیگار و الکل روی پوست اثر می گذارند؟

قبل از اینکه سیگار دیگری روشن کنید به یاد داشته باشید که این لذت های کوتاه مدت به بدن شما آسیب طولانی مدت می زند. بیشتر مردم از خطرات کلی سیگار کشیدن و الکل برای سلامتی می‌دانند، اما آیا به تأثیر آن بر پوست خود پی برده اند؟

صورت شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم متوجه آن می شوند. اگر هدف شما حفظ ظاهری جوان یا حداقل پیر نشدن زودرس است، یک دقیقه وقت بگذارید و یاد بگیرید که چگونه نوشیدن الکل و سیگار می تواند به ظاهر شما آسیب برساند.

برای شروع، نوشیدن الکل و سیگار باعث کم آبی بدن، می شود. و می دانید که هیچ چیز خوبی از خشکی پوست حاصل نمی شود. 

نیکوتین یک ادرارآور است (به همین دلیل ممکن است هنگام سیگار کشیدن بیشتر احساس نیاز به ادرار کنید). الکل نیز همینطور است، که همچنین یک خشک کننده است، به این معنی که اثر خشک کنندگی قوی دارد. نیکوتین و الکل آب و املاح بدن شما را تخلیه می کنند.

دود سیگار پوست شما را بیشتر خشک می کند و به مرور زمان آن را بیشتر چروک و خاکستری می کند. این کم آبی است. از دست دادن آب باعث انقباض پوست و ایجاد چین و چروک می شود.

حتی ریاضییات استدلال بسیار قانع کننده ای علیه سیگار کشیدن ارائه می دهد.تحقیقات نشان می دهد که به ازای هر دهه سیگار کشیدن، پوست شما 14 سال پیر می شود. تماس با دود نیز مشکلاتی را برای پوست و سلامت کلی شما ایجاد می کند.

به گفته مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، مطالعات ارتباط بین مصرف تنباکو یا الکل و پیری زودرس پوست را ثابت کرده است. علاوه بر اثرات خشکی پوست، مصرف دو یا چند نوشیدنی در روز نیز می تواند منجر به التهاب بافت های پوست شود. نتیجه قرمزی و رنگ قرمز روشن است که ممکن است از بین نرود. نوشیدن در حد اعتدال می تواند کمک کننده باشد، اگرچه پرهیز بهترین کار است. الکل در طی چند سال به طور پیوسته کلاژن را از بین می برد، که همان چیزی است که به پوست ما خاصیت ارتجاعی می بخشد. کاهش یا ترک کامل نوشیدنی به پوست شما اجازه می دهد تا خود را تا حدی ترمیم کند، اما هنگامی که آسیب از بین رفت، پرکننده های پوستی ممکن است بهترین امید شما برای بازگرداندن ظاهر جوان باشد. اگر به آن برسد، متخصص پوست شما می تواند یک دوره درمانی را توصیه کند.

 

سیگار کشیدن :

کسانی که سیگار می کشند ممکن است احساس خوشایند تکان نیکوتین را دوست داشته باشند، به خصوص زمانی که بدنشان به دارو وابسته است، اما نمی توان از این واقعیت اجتناب کرد که سیگار باعث سرطان می شود – و نه فقط در ریه ها. کارسینوم پوست، که سرطان پیشرو در ایالات متحده است، می تواند توسط دود تنباکو ایجاد شود، همانطور که می تواند با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه UV ایجاد شود. ترک سیگار سال ها به عمر شما اضافه می کند و آسیب های غیر ضروری به پوست شما را از بین می برد.

در مورد تاثیر مثبت ترک سیگار، دیدن نتایج زیاد طول نخواهد کشید. رنگ پوست شما در عرض یک ماه پس از ترک سیگار روشن می شود. در عرض شش ماه تا یک سال، اثرات مشهود سیگار عملاً از بین خواهد رفت. با اراده، امید هست.

ویتامین ها می توانند کمک کنند

برای ترمیم سریعتر پوست از ویتامین C استفاده کنید. تنباکو باعث کاهش ویتامین C در بدن می شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به بدن کمک می کند در برابر آنچه به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شود – مولکول هایی که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اشعه ایکس و دود تنباکو تولید می شوند، دفاع کند. رادیکال های آزاد ممکن است در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها نقش داشته باشند.

برای کاهش اثرات الکل پس از یک شب سخت مهمانی، از ویتامین B کمپلکس یا قرص ویتامین B-12 استفاده کنید. آن را با یک لیوان آب بشویید.ممکن است علائم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بدن از ویتامین B برای متابولیسم الکل استفاده می کند، بنابراین هر چه بیشتر بنوشید، این ماده مغذی ضروری را از دست خواهید داد.

 

منبع:

سایت دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی و لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر مهسا رشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *