به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
پیری پوست

با افزایش سن چه اتفاقی برای پوست شما رخ می دهد؟

با افزایش سن چه اتفاقی برای پوست شما می افتد؟

با بالا رفتن سن، به آرامی متوجه خواهید شد که پوست شما نازک‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و دیگر مانند گذشته به نظر نمی‌رسد. رگ ها و استخوان های شما راحت تر دیده می شوند. خراش ها، بریدگی ها یا برآمدگی ها ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد. سایر مشکلات پوستی رایج با افزایش سن ایجاد می شود:

پوست خشک و خارش دار 

بسیاری از افراد مسن از لکه‌های خشک روی پوست خود رنج می‌برند، اغلب در ناحیه پایین پاها، آرنج‌ها و بازوها. لکه های پوست خشک و پوسته پوسته می شوند. برخی داروها حتی می توانند باعث خارش پوست شما شوند. از آنجایی که افراد مسن پوست نازک تری دارند، خاراندن می تواند باعث خونریزی شود که ممکن است منجر به عفونت شود. به طور مرتب از مرطوب کننده ها برای کمک به تکمیل پوست خود استفاده کنید.

 کبودی

افراد مسن ممکن است راحت تر از افراد جوان کبود شوند. بهبودی این کبودی ها ممکن است بیشتر طول بکشد. برخی داروها یا بیماری ها نیز ممکن است باعث کبودی شوند.

 چین و چروک

با گذشت زمان، پوست شروع به چروک شدن می کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. نیروی جاذبه می تواند باعث افتادگی و چروک شدن پوست شود و برخی عادات مانند سیگار کشیدن نیز می تواند پوست را چروک کند. در حالی که هیچ پیشگیری مناسبی برای این موضوع وجود ندارد، می توانید ظاهر چین و چروک را از طریق درمان های زیبایی خاص بهبود بخشید.

 لکه های پیری 

لکه‌های پیری لکه‌های صاف و قهوه‌ای هستند که اغلب به دلیل سال‌ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند. آنها مهمتر از کک و مک هستند و معمولاً در نواحی مانند صورت، دست ها، بازوها، پشت و پاها ظاهر می شوند. لیزر درمانی موجود می تواند به کاهش ظاهر پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید کمک کند.

 برچسب های(اسکین تگ) پوستی

تگ های پوستی، ضایعات پوستی کوچک و معمولاً گوشتی رنگ با سطح برجسته هستند. با افزایش سن افراد، به خصوص برای زنان، رایج می شوند و اغلب در پلک ها، گردن و چین های بدن مانند زیر بغل، سینه و کشاله ران دیده می شوند. در حالی که برچسب های پوستی بی ضرر هستند، گاهی اوقات ممکن است تحریک شوند.در مقاله ای جداگانه در مورد اسکین تگ ها و نحوه درمان آن توضیح دادیم.

 سرطان پوست

سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان در ایالات متحده است. هر کس با هر رنگ پوستی ممکن است به سرطان پوست مبتلا شود. علت اصلی قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. ابتلا به سرطان پوست می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. تشخیص زودهنگام برای نتایج موفقیت آمیز حیاتی است. غربالگری سالانه سرطان پوست خود را با یک متخصص پوست معتبر حتما انجام دهید.همواره تاکید میشود که پیشگیری بهتر از درمان است.

خلاصه

همه ما در نهایت پیر خواهیم شد و این اتفاق قابل پیشگیری نخواهد بود اما به راحتی می توان از بسیاری از بیماری های پوستی و مسائل زیبایی که به واسطه افزایش سن رخ می دهد جلوگیری کرد.فرقی ندارد شما کجای ایران باشید همواره می توانید از یک متخصص پوست معتبر برای مشاوره کمک بگیرید.

دکتر مهسا رشیدی متخصص پوست مو زیبایی و لیزر و عضو انجمن متخصصین پوست ایران آماده مشاوره و درمان مشکلات پوستی و زیبایی شما است.

همین حالا با ما تماس بگیرید. برای دریافت نوبت سریعا اقدام کنید و دیگر نگران مشکلات زیبایی و پوستی خود نباشد.

زیبایی پوست خود را به یک متخصص پوست بسپارید.

 
منبع:
متخصص پوست مو زیبایی لیزر
دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر رشیدی متخصص پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *