به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
روش-زیباتر-شدن-صورت

روش های زیبایی غیرطبیعی

با آغاز سال 2022، محبوبیت روش‌های زیبایی تزریقی مانند نوروتوکسین‌ها (بوتاکس، دیسپورت، جوو، زئومین) و پرکننده‌ها (Restylane، Juvederm، Teoxane، Belotero، Sculptra، Radiesse) همچنان در حال گسترش است. بیماران به سمت فوری بودن و ماهیت غیر تهاجمی این مداخلات قدرتمند کشیده می شوند.هنگامی که توسط اینجکتور های ماهر انجام می شوند، ایمن، موثر هستند و نتایج طبیعی زیبایی را برای طیف وسیعی از بیماران در هر سن و انواع پوست ایجاد می کنند. با این حال ما هنوز افراد زیادی را با چهره های بیش از حد غیرطبیعی می بینیم.

نتایج غیر طبیعی به نظر تصادفی نیستند

علیرغم محبوبیت فیلرها و نوروتوکسین‌ها ، این سؤال باقی می‌ماند: چرا ما شاهد این همه افراد هستیم که نتایج غیرطبیعی از روش‌های زیبایی تزریقی دارند؟ آیا ظاهرشان را دوست دارند؟ انژکتورشون اشتباه کرده؟ آیا قابل اجتناب بود؟ آیا جامعه ذهن جمعی خود را در مورد درک زیبایی از دست داده است؟

خوشبختانه، همه ما ارزیابی کنندگان معتبری از نتایج زیبایی هستیم. ما می دانیم که چه زمانی چیزی خوب به نظر می رسد. ما می دانیم زمانی که چیزی “بد” به نظر می رسد. ممکن است دقیقاً ندانیم چرا، اما آن را می بینیم و تشخیص می دهیم. در نتیجه، استانداردهای اجتماعی برای زیبایی نسبتاً به خوبی تثبیت شده است، بنابراین بعید است که تغییر پارادایم در جایی که غیرطبیعی یا بیش از حد جذاب باشد، رخ داده باشد. کدام یک به طور مستقیم با نتایج آرایشی مرتبط است .

اگر می دانیم غیرطبیعی به نظر می رسد، چرا این اتفاق می افتد؟

چندین دلیل برای بررسی وجود دارد:

  • در برخی موارد، به نظر می‌رسد که بیماران می‌خواهند چهره‌ای با لب‌های بزرگ، گونه‌های خیلی پر یا ظاهری ماسکه داشته باشند.
  • اینجکتورها  یک “سبک”  ترجیحی دارند که به نظر او منحصر به فرد و جذاب است. مانند هنرمندی که می‌خواهد چیزی منحصربه‌فرد خلق کند و مرزهای طبیعی را پشت سر بگذارد، به این فکر کنید. می تواند به زیبایی روی بوم کار کند، اما اغلب روی صورت شما چندان خوب نیست.
  • اینجکتورها فاقد مجموعه مهارت های لازم (آموزش، تجربه و غیره) برای دستیابی به نتایج طبیعی هستند.

نتایج غیرطبیعی یک تصادف نیستند، و یک انژکتور ماهر معمولاً می‌تواند:

آنچه اشتباه به نظر می‌رسد  دلیل وقوع آن را تشخیص دهد. این که چرا برخی از انژکتورها و بیماران به سمت غیرطبیعی گرایش پیدا می کنند کمی نگران کننده است، بنابراین بیایید در مورد اینکه چگونه می توان از آن اجتناب کرد صحبت کنیم.

همه اینجکتور ها(تزریق کنندگان) برابر نیستند

اگرچه تزریق فیلر و نوروتوکسین در یک ویزیت کوتاه سرپایی نسبتاً آسان است، اما دنیایی از پیچیدگی وجود دارد که درست زیر سطح صورت شما زندگی می کند.

از برخی جهات، بهترین نتیجه طبیعی زمانی است که هیچ کس نداند که شما یک عمل انجام داده اید. مطمئناً شما می خواهید فایده ای را ببینید، اما نباید فریاد بزنید “به من نگاه کن”!

همچنین متوجه خواهید شد که ما در این مطلب به جای دکتر از اصطلاح “اینجکتور “(تزریق کننده) استفاده کرده ایم. گسترش اینجکتورهای غیرپزشک چالشی منحصر به فرد برای بازار لوازم آرایشی ایجاد کرده است. آنها معمولاً گزینه ارزان تری را ارائه می دهند، اما فاقد آموزش و علم لازم هستند، و در بسیاری موارد تجربه کمتری دارند. اگر بخواهیم منصف باشیم، بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان فاقد آموزش و مهارت لازم وجود دارند که برای سود مالی آشکار به سراغ جراحی های زیبایی رفته اند. چرا این مهم است؟ دو دلیل: ایمنی و کارایی. یک اینجکتوری که به درستی آموزش ندیده باشد، می تواند به رگ های خونی و اعصاب آسیب برساند، نتایج نامنظم ایجاد کند و حتی باعث نابینایی شود. آموزش ناکافی یک عامل خطر برای پیامدهای ضعیف است.

در نهایت، فاکتور تمایز نهایی بین اینجکتور ها توانایی “دیدن زیبایی طبیعی به وضوح” است. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما جذابیت این مواد تزریقی، سهولت استفاده آنهاست. با این حال، همه اینجکتورها با آموزش مناسب نمی توانند مسیر رسیدن به یک نتیجه طبیعی و جذاب را “ببینند”. البته اینجکتور های ماهر می توانند با خیال راحت درمان کنند، اما آیا آنها می توانند “زیبا” تزریق کنند؟ به معنای واقعی کلمه هر چهره متفاوت است، نیاز به یک رویکرد منحصر به فرد برای درمان دارد: تزریق فیلر بیشتر در گونه؟ نوروتوکسین کمتری در پیشانی قرار دهید؟ چانه را تقویت کنیم؟ خط فک را بلندتر کنیم؟ بینی و لب ها را لمس کنید؟ هر تصمیم کوچک در کنار هم قرار می گیرد تا زیبایی را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد.

نکاتی برای انتخاب اینجکتور

موارد مهمی وجود دارد که می توانید هنگام انتخاب اینجکتور خود انجام دهید:

  1. آموزش او را ارزیابی کنید و از متخصص پوست بودن آن مطمئن شوید.
  2. از دوستانی که نتایج عالی و تجربه مثبتی داشته اند توصیه هایی دریافت کنید.
  3. مطمئن شوید که مطب پزشک دارای تجهیزات لازم برای درمان هر گونه عارضه ای است که ممکن است رخ دهد. از آنها بپرسید که آیا هیالورونیداز در دسترس دارند (این دارو برای رفع عوارض با فیلر ها استفاده می شود).اگر ندارند، کنار بروید.
  4.  یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک که حداقل سطح آموزش مناسب را دارند، پیدا کنید.
  5. کوتاهی نکن. این صورت توست.
  6. سعی کنید فریفته نشوید.وقتی صحبت از روش‌های زیبایی تزریقی به میان می‌آید، اغلب بهتر نیست.
  7. به غرایز خود اعتماد کنید!

وسوسه شده اید که پرکننده ها یا نوروتوکسین ها را دریافت کنید، اما نگران عوارض و طبیعی شدن کار هستید؟ دیگر نترسید،برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

منبع:

سایت دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی و لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر رشیدی متخصص پوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *