به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
پوست 40 ساله

مراقبت از پوست در 40 سالگی و بعد از آن

زنان بالای 40 سال ممکن است در دوران یائسگی نیازهای منحصر به فرد مراقبت از پوست را تجربه کنند. در این مدت، تغییرات هورمونی می تواند منجر به از دست دادن کلاژن شود، پروتئینی که ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می کند.که می تواند منجر به چین و چروک، افتادگی پوست و از دست دادن استحکام شود.

یکی دیگر از مشکلات رایج در دوران یائسگی، کم آبی پوست است که با کاهش توانایی پوست در حفظ رطوبت رخ می دهد. که می تواند منجر به خشکی، خارش و سوزش شود.

برای رفع این مشکلات، استفاده از محصولات مراقبت از پوست که به طور خاص برای پوست بالغ طراحی شده اند، مهم است. این محصولات باید حاوی موادی باشند که به افزایش تولید کلاژن و افزایش هیدراتاسیون کمک می کنند. برخی از نمونه ها شامل رتینوئیدها هستند که می توانند به افزایش تولید کلاژن کمک کنند و اسید هیالورونیک که می تواند به آبرسانی پوست کمک کند. بسیاری از فرمول‌های رتینوئید بدون نسخه برای انواع پوست در دسترس هستند. با متخصص پوست خود صحبت کنید که کدام محصولات ممکن است بهترین نتایج را برای رژیم منحصر به فرد مراقبت از پوست شما داشته باشند.

علاوه بر استفاده از محصولات مناسب، محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید نیز مهم است، زیرا اشعه UV می تواند از دست دادن کلاژن را تسریع کند. استفاده از ضد آفتاب با حداقل SPF 30 در روز توصیه می شود.

همچنین رعایت یک روال مراقبت از پوست مانند پاکسازی، مرطوب‌کننده و لایه‌برداری بسیار مهم است. لایه برداری می تواند به حذف سلول های مرده پوست کمک کند و پوستی شاداب و صاف را نشان دهد.

همچنین توصیه می شود برای مشاوره شخصی مراقبت از پوست و گزینه های درمانی به متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند بهترین محصولات و درمان های زیبایی را برای نوع پوست و نگرانی های شما توصیه کنند.

خدمات حرفه ای چگونه هستند؟

در کیلینیک زیبایی دکتر مهسا رشیدی، ما طیف وسیعی از روش‌های زیبایی را پیشنهاد می‌کنیم که گزینه‌های عالی برای زنان بالای ۴۰ سال است که به دنبال حفظ ظاهری جوان هستند.

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و میکرونیدلینگ ، درمان‌های ضد پیری عالی هستند.

میکرونیدلینگ با پی آر پی یک روش درمانی زیبایی است که با غلتاندن سوزن های ظریف روی پوست و استفاده از پلاکت ها که یکی از اجزای خون هستند، تولید کلاژن را تحریک می کند. افزودن PRP از خون ممکن است میکرونیدلینگ را موثرتر کند. مایع موجود در خون پلاسما است، در حالی که پلاکت ها جامد هستند. در این روش از خون خود بیمار در درمان میکرونیدلینگ استفاده می شود. ایمن، نسبتاً بدون درد و مؤثر است.

توجه به این نکته ضروری است که پیری یک فرآیند طبیعی است و هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد، اما مراقبت از پوست می تواند به کند کردن روند پیری و حفظ جوانی و سلامت پوست کمک کند.

بوتاکس یکی دیگر از گزینه های عالی است.که یک درمان ایمن و غیر جراحی برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت است. بوتاکس باعث می شود عضلات کمتر سفت شوند. این درمان توسط FDA برای اهداف زیبایی تایید شده است و ثابت شده است که باعث کاهش یا حتی از بین بردن چروک های دور چشم، چین و چروک پیشانی و خطوط اخم بین ابروها می شود.

برای اصلاح آسیب های ناشی از نور خورشید، لایه برداری شیمیایی ، درم ابریژن ، میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی یا لایه برداری با لیزر ممکن است گزینه مناسبی باشد. با متخصص پوست خود مشورت کنید تا بهترین روش ها و گزینه های درمانی را برای شما بررسی کند.

اجازه دهید یک درماتولوژیست از شما مراقبت کند

اگر در مورد هر بیماری پوستی نگرانی دارید و نیاز به پاسخ های قابل اعتماد دارید، لازم نیست تعجب کنید، نگران باشید یا منتظر بمانید. تیم ما متشکل از متخصص پوست و کارکنان مجرب مراقبت های زیبایی نگرانی های شما را برطرف کرده و مراقبت های لازم را برای تمام بیماری های پوستی شما ارائه خواهند کرد. 

 

منبع:

سایت دکتر مهسا رشیدی 

متخصص پوست مو زیبایی و لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر مهسا رشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *