به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست و چرا مفید است؟

میکرونیدلینگ بیش از 2 دهه است که وجود دارد، اما اخیراً اطلاعات کافی برای روشن کردن این موضوع وجود دارد که در واقع یک روش مفید برای بهبود چین و چروک و جای زخم است. از یک متخصص پوست بیاموزید که چگونه سوراخ کردن صورت با صدها سوزن ریز میتواند ظاهر آن را بهبود  بخشد.

 میکرونیدلینگ

در ابتدا فرض بر این بود که ایجاد زخم های ریز در پوست باعث بهبودی و تقویت بافت همبند می شود. بعداً روش مشابهی مثل قرار دادن سوزن‌ها به موازات پوست، به عنوان «القای کلاژن از راه پوست» توصیف کردند. در واقع، پس از نفوذ این سوزن های کوچک به داخل پوست، آبشار بهبود زخم آغاز می شود. این با التهاب خفیف و آزادسازی فاکتورهای رشد شروع می‌شود، به دنبال آن تکثیر و شروع تولید کلاژن و در نهایت بازسازی، که ماه‌ها ادامه می‌یابد.

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از دستگاه‌های غلتکی به شکل قلم مجهز به سوزن‌های بسیار ظریفی استفاده می‌کند که سوراخ‌های کوچکی با فاصله یکسان در پوست ایجاد می‌کند. میکرونیدلینگ نوعی درمان فرکشنال است که در آن تنها بخشی از سطح پوست تحت تاثیر قرار می‌گیرد و پوست طبیعی اطراف هر میکرو زخم باقی می‌ماند و در نتیجه بهبودی سریع و از کار افتادگی کمی دارد. این روش با عوارض جانبی بسیار کمی در مقایسه با برخی درمان های دیگر همراه است، مفید است و توسط پوست با هر رنگی به خوبی تحمل می شود. کاربرد اصلی آن برای درمان خطوط و چین و چروک‌های ظریف، به‌ویژه چروک‌های اطراف دهان بوده است. همچنین برای اسکارهای نازک روی صورت، مانند اسکار آکنه، مفید است. برای برخی از اختلالات رنگدانه مانند ملاسما و علائم کشش استفاده بالقوه دارد.

با میکرونیدلینگ یک قدم جلوتر بروید

هنگامی که سوزن ها از طریق پوست نفوذ می کنند، سوراخ های کوچکی ایجاد می کنند که به عنوان میکروکاندویت شناخته می شوند. اگر مواد فوراً روی پوست اعمال شوند، می توانند از طریق لایه های خارجی غیرقابل نفوذ پوست نفوذ کنند و اثرات مفیدی ایجاد کنند. اگر برخی از عوامل افزایش دهنده بافت نرم یا پرکننده هابلافاصله پس از میکرونیدلینگ اعمال می شوند و می توانند از طریق کانال هایی که منجر به القای انتشار کلاژن و تشکیل الاستیک و کاهش خطوط، چین و چروک و جای زخم می شود، فیلتر شوند.

 پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) را می توان به این روش به پوست تزریق کرد. همچنین، اگر پس از میکرونیدلینگ از مواد شیمیایی حساس به نور استفاده شود و پوست بعداً با طول موج‌های نور مرتبط تحت تابش قرار گیرد، ضایعات پیش سرطانی مانند کراتوزهای اکتینیک می‌توانند با موفقیت درمان شوند. این نشان دهنده یک راه خوش خیم برای نفوذ از طریق اپیدرم سخت است، اما یک احتیاط وجود دارد: استفاده از مواد سمی بالقوه روی پوست میکرونیدلد می تواند منجر به جذب سیستمیک و همچنین واکنش های نامطلوب و آلرژیک شود، بنابراین مهم است که فقط از موادی استفاده کنید که به طور خاص توصیه می شود. رفتار.

از دستگاه های خانگی تا داخل اداری

دستگاه های میکرونیدلینگ زیادی وجود دارد. در حالی که دستگاه‌های خانگی غلتک‌های استوانه‌ای شکل دستی با آرایه‌های متعدد سوزن هستند، اکثر دستگاه‌هایی که در مطب پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرند واحدهایی هستند که با باتری یا برق کار می‌کنند تا تقریباً 200 سوزن دارند. نوک این میکروسوزن ها به اندازه سوزن های بسیار کوچکی است که برای تزریق به پوست استفاده می شود. عمق تزریق ممکن است از دهم میلی متر تا 3 میلی متر باشد.

سخن آخر

درمان‌های میکرونیدلینگ بی‌خطر بوده و توسط تمام فتوتیپ‌های پوست قابل تحمل است. این روش ناراحت کننده است، بنابراین یک بی حس کننده موضعی 20-30 دقیقه قبل از درمان استفاده می شود. پس از این عمل قرمزی گذرا و گاهی کمی تورم وجود دارد. قرمزی معمولا 1 تا 3 روز طول می کشد.

میکرونیدلینگ نسبتاً ارزان است و می‌توان آن را همزمان با سایر درمان‌های صورت مانند سموم بوتولینوم ، پرکننده‌ها، لایه‌برداری یا لیزرهای پوستی انجام داد. درک این نکته مهم است که میکرونیدلینگ یک “راه حل سریع” نیست. اکثر افراد به یک سری درمان نیاز دارند، معمولاً حداقل 2-3، اما به طور بالقوه به اندازه 6 درمان معمولاً با فاصله 4-6 هفته از همدیگر نیاز دارند. میکرونیدلینگ به احتمال زیاد نتایج چشمگیری ایجاد نمی کند، اما بهبودی خفیف تا متوسط ​​را به همراه خواهد داشت که به آرامی ظاهر می شود. این یک درمان موثر برای انواع ناهنجاری های بافتی و برای انواع پوست است. مزایا می تواند تا 12 ماه دوام داشته باشد و هنگامی که به صورت هم افزایی همراه با سایر درمان ها استفاده شود، انواع رویکردهای مفید برای درمان ارائه می شود.

 

منابع:

دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر رشیدی متخصص پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *