به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
پاک کننده صورت-فیس واش

نحوه انتخاب و استفاده از پاک کننده صورت

در حالی که احتمالاً می‌دانید که استفاده از پاکننده های صورت اولین گام در روتین مراقبت از پوست شما است،اما با وجود تعداد زیادی پاک‌کننده‌ صورت موجود، انتخاب کامل آن دشوار است.

 

همه پاکننده ها یکسان نیستند

پوست شما شایسته بهترین ها است.در حالی که ممکن است پوست چرب یا مختلط داشته باشید، آیا می دانستید که پوست شما تحت تأثیر محل زندگی، آنچه می خورید، ژنتیک، سطح استرس و موارد دیگر است؟ بنابراین، نحوه برخورد با آن بسیار مهمتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

ثابت قدم باشید

تمیز کردن صورت در صبح و شب باید مانند مسواک زدن روتین باشد.

شستن صورت به تنهایی گرد و غبار، کثیفی، سلول های مرده پوست، آرایش و آلاینده هایی را که روی صورت شما جمع می شود را پاک نمی کند. این نوع بی توجهی باعث تحریک سطح پوست و مسدود شدن منافذ می شود. قرمزی، برآمدگی، تون ناهموار و تیرگی ظاهر می شود. بنابراین، وارد یک روال پاکسازی روزانه (و شبانه) شوید و عاقلانه انتخاب کنید.

شستن صورت برای نوع پوست

به طور کلی، در اینجا چند نکته بر اساس نوع کلی پوست شما وجود دارد.

پوست ترکیبی

گونه های خشک با ناحیه t چرب می تواند هنگام انتخاب بهترین پاک کننده، سخت باشد. ممکن است نواحی خشک به اضافه کومودون، منافذ بزرگ و بینی براق داشته باشید. به دنبال چهره ای ملایم باشید که پوست شما را هم از آلودگی و هم از چربی اضافی پاک کند. شما می خواهید پوستی تمیز و آرام داشته باشید و در عین حال رطوبت از دست رفته در گونه های خشک را جبران کنید. به دنبال یکی با فواید “تعادل کننده” یا “تصفیه کننده” باشید که ممکن است حاوی روغن درخت چای یا دانه پنبه باشد.

پوست خشک

لکه های قرمز یا پوسته پوسته ممکن است روی گونه ها ظاهر شوند و پس از شستن صورت یا دوش گرفتن، پوست احساس سفت شدن می کند. به دنبال شستشوی ارگانیک صورت با بافت شیری یا کرمی باشید که پوست شما را آبرسانی کند. یک پاک کننده ملایم با فواید لایه برداری، انتخاب خوبی برای پوست های خشک است . یکی را با مواد طبیعی انتخاب کنید. ناخالصی ها و پوست مرده شسته شده و احساس تغذیه و راحتی به آن می دهد.

پوست چرب / مستعد آکنه

چربی اضافی، پوست براق مخلوط با برآمدگی،جوش سرسفید یا سرسیاه؟ یک پاک کننده ژل تصفیه کننده را انتخاب کنید، یکی با آلفا هیدروکسی اسیدهای ضد باکتری یا اسید لاکتیک به حفظ آن روغن کمک می کند و آن زائدات را از بین می برد، نشان می دهد که شروع به ظاهر شدن می کنند. و فرمول های ژل معمولا ظرفیت کف کنندگی کمی دارند. شما هنوز بدون هیچ کف اضافی که ممکن است برای نوع پوست شما خیلی خشن باشد، تمیز می کنید.

پوست حساس

پوست حساس می تواند مشکل ساز باشد. نه تنها ممکن است شما دچار سوزش، قرمزی و خارش شوید، بلکه هر چیزی از آلودگی، استرس یا انتخاب نادرست مراقبت از پوست می تواند پوست را بدتر کند. به دنبال یک پاک کننده کاملا طبیعی و بدون عطر با بافتی شیری و تسکین دهنده باشید. پوست شما نرم تر و شاداب تر خواهد شد. همچنین باید غیر کومدون زا باشد تا منافذ شما را مسدود نکند که باعث تحریک و قرمزی می شود.

پوست “عادی”

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که پوست نسبتاً متعادلی دارید که به نظر می رسد سالم و یکدست است، آن را با یک شوینده کف ملایم صورت که آلودگی، کثیفی و آرایش روزانه را از بین می برد، آن را حفظ کنید. لایه برداری خود را به دو بار در ماه محدود کنید تا سلول های مرده پوست که ممکن است باقی بمانند شسته شوند.

پوست مردانه

ریش ضخیم که برجستگی ها و سوزش را پنهان می کند؟ آقایان، شما همچنین به یک روتین پاکسازی نیاز دارید. اصلاح یا کوتاه کردن ریش فقط پوست تحریک شده را پنهان می کند. پاکننده های صورتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای مردان فرموله شده است، زیرا تمایل دارید پوست صورت ضخیم تر و منافذ بزرگتری داشته باشید. پاکسازی روز و شب پوست و مو را نرم می کند و همچنین منافذ باز، برآمدگی ها و قرمزی را تسکین می دهد.

شخصی سازی کنید

اگر هنوز احساس می کنید خسته هستید، بهترین راه حل، انتخاب یک مجموعه مراقبت از پوست شخصی است که بر روی نوع پوست، نیازهای خاص و مسائل خاص شما تمرکز دارد و می تواند فرموله شود. پوست تحریک شده یک فرد ممکن است ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد در حالی که پوست تحریک شده فرد دیگر ممکن است ناشی از دارویی باشد که مصرف می کند. و استفاده از یک پاک کننده صورت ممکن است نتایج متفاوتی داشته باشد.

متاسفانه در کشور ما یک نسخه واحد برای بیماران مختلف اجرا میشود و مثلا بیماری که برای آکنه نزد پزشک رفته داروهای استفاده شده خود را برای دوستان و آشنایان تجویز می کند درحالیکه دلایل مختلفی برای آکنه وجود دارد و بر همین اساس درمان های متفاوتی هم وجود دارد.

برای آنکه پوستی خوب و زیبا داشته باشید حتما از یک متخصص پوست معتبر مشاوره بگیرید .

منابع:

دکتر مهسا رشیدی 

متخصص پوست مو زیبایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *