زگیل چیست؟

ویروس هایی از خانواده ویروس های پاپیلومای انسانی (HPV) باعث ایجاد زگیل می شوند. ویروس های HPV مانند سایر میکروب ها هستند که عاشق بریدگی ها و خراش های کوچک هستند. هنگامی که ویروس روی پوست شما جایی پیدا کرد، زگیل شروع به ایجاد می کند. زگیل‌ها می‌توانند ماه‌ها قبل از اینکه قابل مشاهده باشند رشد کنند و دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی باعث ایجاد آنها شده است بسیار چالش برانگیز است. زگیل ها نسبتا مسری هستند. اگر سطحی یا هر چیز دیگری را که فرد مبتلا به زگیل استفاده کرده است را لمس کنید، می توانید HPV را انتخاب کنید.

آیا زگیل به فرزندم آسیب می رساند؟

بیشتر زگیل ها درد ندارند. اما اگر زگیل روی قسمتی از بدن باشد که دائماً ضربه می زند یا لمس می شود، آزاردهنده باشد. اگرچه بیشتر زگیل ها بدون درد هستند، اما زگیل در کف پا که به زگیل کف پا معروف است، می تواند باعث ناراحتی شود، تقریباً مانند داشتن سنگ در کفش.

زگیل چگونه درمان می شود؟

درمان زگیل به نوع زگیل بستگی دارد. برای برخی از انواع زگیل، برنامه درمانی صبر کردن است، فقط منتظر بمانید تا خود به خود از بین بروند. گزینه های دیگر، باز هم بسته به نوع زگیل، ممکن است شامل کرایوتراپی باشد، که در آن پزشک از نیتروژن مایع برای منجمد کردن زگیل استفاده می کند و معمولاً با بهبودی پوست، دلمه ایجاد می شود. این درمان به طور کلی هر 1 تا 3 هفته به مدت چند ماه تکرار می شود تا ویروس عامل زگیل به طور کامل از بین برود. لیزر درمانی ممکن است برای زگیل های سرسختی که با انواع دیگر درمان از بین نرفته اند استفاده شود.

اگر زگیل را تجربه می کنید و نمی دانید به کجا باید مراجعه کنید حتما از یک متخصص پوست معتبر کمک بگیرد.برای مشاوره بیشتر میتوانید با ما درتماس باشید.بهترین متخصص پوست همراه با پیشرفته ترین تجهیزات درمانی و زیبایی در مرکز ما آماده ارائه خدمات به بیماران محترم هستند.

همچنین از خدمات ویژه ما در درمان زگیل های تناسلی بهره مند شوید.همین الان تماس بگیرید.