به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
آکنه بزرگسالی

چرا من هنوز در بزرگسالی آکنه دارم؟

آکنه چیزی است که در دوران نوجوانی قابل انتظار است. و برای بسیاری از افراد، با تنظیم هورمون ها و بهبود روال های مراقبت از پوست، به سرعت کاهش می یابد. 
پس چرا در دهه 40 و 50 سالگی برخی از افراد همچنان این مشکل را تجربه می کنند.

حقیقت این است که چیزهای که باعث ایجاد آکنه در دوران نوجوانی می شوند دقیقاً همان چیزهایی هستند که در بزرگسالی باعث ایجاد آکنه می شوند:

 چربی اضافی، باکتری های روی پوست و نوسانات هورمونی. سابقه خانوادگی و بارداری نقش دارد و برخی شواهد نشان می‌دهند که رژیم غذایی و انتخاب‌های سبک زندگی، مانند مصرف دخانیات نیز می‌تواند خطر آکنه بزرگسالی را افزایش دهد.

عالی! اکنون می دانید که چه چیزی ممکن است پشت آکنه بزرگسالان شما باشد. آیا آماده اید که یاد بگیرید چگونه از شر آن خلاص شوید؟

درمان آکنه بزرگسالان

برای کاهش خطرات آکنه بزرگسالان می توانید اقدامات ساده ای را در خانه انجام دهید.که شامل انتخاب لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست غیر کومدوژنیک، شستن مرتب صورت با یک پاک کننده با کیفیت، و اتخاذ یک سبک زندگی سالم تر (مثلاً سیگار نکشیدن) است.

 البته، مرطوب نگه داشتن پوست و محافظت در برابر عناصر نیز می تواند کمک کننده باشد. اما حتی این تلاش ها ممکن است برای رسیدگی کامل به آکنه بزرگسالان کافی نباشد.

بسیاری از بزرگسالان مبتلا به آکنه از پماد های و کرم های بدون نسخه استفاده می کنند. در این موارد، برخی از ژل ها و پمادهای تجویزی ممکن است برای درمان آکنه شما موثر نباشند. 

برخی از داروهای خوراکی نیز ممکن است کمک کنند، اما برای هر بیماری ایده آل نیستند. بنابراین، مراجعه به متخصص پوست احتمالا بهترین راه حل می تواند باشد.

ما در مطب چندین روش درمانی را ارائه می دهیم که می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد و آکنه فعال و عواقب آن را درمان کند. اینها شامل  لیزر درمانی ، لایه برداری شیمیایی، صورت، و  میکرودرم ابریژن ، همراه با  محصولات مراقبت از پوست حرفه ای است  که می تواند نتایج درمان در مطب را بهبود بخشد و افزایش دهد. 

امروز کنترل را در دست بگیرید.


منبع:

دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی و لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *