به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
آمادگی برای لیزر مو زاید

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم

حذف موهای زائد یک واقعیت آزاردهنده در زندگی است خوشبختانه، شما می توانید با لیزر موهای زائد به مبارزه دائمی با موهای زائد پایان دهید . این درمان فولیکول‌های مو را غیرفعال می‌کند تا رشد مجدد مو را محدود کند و پوستی صاف و ماندگار به شما بدهد. 

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

هر مو از ساختاری در پوست به نام فولیکول مو رشد می کند. لیزر موهای زائد پیگمان های موجود در پایه موها را هدف قرار می دهد و باعث می شود که با هر پالس لیزر، فولیکول ها گرم شده و فولیکول را از بین ببرند . همه فولیکول های شما به طور همزمان با هم رشد نمی کنند، بنابراین برای درمان همه آنها به چندین جلسه نیاز خواهید داشت. 

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم

شما می توانید بهترین نتایج را از هر روش لیزر موهای زائد با انجام چند مرحله برای آماده شدن برای آنها بدست آورید. توصیه می کنیم از این موارد اجتناب کنید:

قرارگیری در معرض نور خورشید

پوست ناحیه درمان خود را حداقل به مدت 6 هفته در معرض نور خورشید قرار ندهید تا بدون خطر سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد، به نتایج عالی برسید. برنزه شدن مصنوعی آنچنان مضر نیست، اما باید حداقل یک هفته قبل از درمان قطع شود. اگر رنگ برنزه یا رنگی در ناحیه درمان دارید، ممکن است واجد شرایط درمان نباشید. برای جلوگیری از سوختگی و تغییر رنگ، هم قبل و هم بعد از درمان، به دقت از ضد آفتاب استفاده کنید.

اپیلاسیون

اپیلاسیون و موچین ریشه موهای شما را از بین می برد و چیزی برای لیزر باقی نمی گذارد. حداقل سه هفته قبل از درمان استفاده از این روش ها را متوقف کنید. هنوز هم می توانید اصلاح کنید و توصیه می کنیم 24 ساعت قبل از جلسه خود اصلاح کنید. 

بلیچینگ

سفید کردن رنگدانه موهای شما را کاهش می دهد . این باعث می شود که بخشی از مو برای لیزر نامرئی باشد، بنابراین فولیکول ها ممکن است تا حد ممکن به شدت گرم نشوند. قبل از هر لیزر موهای زائد، حداقل چهار هفته به موهای خود فرصت دهید تا بعد از سفید کردن دوباره رشد کنند. 

بعد از لیزر موهای زائد چه باید کرد

پس از لیزر موهای زائد، ممکن است قرمزی و حساسیتی شبیه آفتاب سوختگی داشته باشید که از چند ساعت تا چند روز طول می کشد. ممکن است در اطراف هر فولیکول تورم وجود داشته باشد که ناحیه را ناهموار می کند. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و تا چند روز از محصولات تحریک کننده یا ساینده خودداری کنید. بلافاصله پس از درمان می توانید به فعالیت های معمول خود بازگردید. پوست شما بسیار حساس و حساس به آفتاب خواهد بود ، بنابراین از اصطکاک بیش از حد خودداری کنید (مثلاً با یک روز استراحت در هنگام درمان بیکینی). 

لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟

لیزر موهای زائد نتایج طولانی مدتی را به همراه دارد، اما ممکن است مقداری رشد مجدد رخ دهد. موهایی که دوباره رشد می کنند ظریف تر، نرم تر و کمتر دیده می شوند. پس از سری اولیه درمان، در صورت لزوم می توانید نتایج خود را با جلسات پیگیری دوره ای حفظ کنید. 

آیا من کاندید خوبی برای لیزر موهای زائد هستم؟

کاندیدهای خوب برای لیزر موهای زائد تضاد قوی بین رنگ پوست و رنگ مو دارند . نامزدهای ایده آل دارای پوست روشن تا متوسط ​​(فیتزپاتریک نوع I-III) و موهای متوسط ​​تا تیره هستند. اگر موهای بلوند، قرمز یا خاکستری روشن دارید، کاندیدای خوبی نیستید، زیرا این سایه ها رنگدانه کافی برای عملکرد صحیح لیزر ندارند.

 

منابع:

سایت دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی و لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر رشیدی متخصص پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *