به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
بهترین متخصص پوست کرمانشاه

چگونه بهترین متخصص پوست را پیدا کنم؟

آیا می دانستید که پوست بزرگترین عضو بدن است و نقش بسیار زیادی در محافظت از بدن ما در برابر ورود ارگانیسم های خارجی به بدن دارد که ممکن است باعث بیماری شوند؟ به همین دلیل است که ما معتقدیم یافتن بهترین متخصص پوست برای مراقبت‌های پزشکی و روش‌های زیبایی انتخابی مهم است. 

مزایای یافتن بهترین متخصص پوست

 متخصص پوست یک پزشک متخصص است که از پوست، ناخن، مو مراقبت می کند. متخصصین پوست سالها آموزش دیده اند. برای اینکه یک متخصص پوست باشد، یک فرد باید موارد زیر را داشته باشد:

  • 7 سال دوره پزشک عمومی در دانشکده پزشکی
  • طرح دو ساله عمومی
  • 4 سال دوره رزیدنتی پوست و زیبایی و لیزر در بیمارستان و درمانگاه تخصصی پوست
  • طرح دو ساله تخصصی پوست

 

متخصصان پوست درک عمیقی از سطح سلولی پوست و لایه های پوست دارند که نه تنها برای شرایط پزشکی بلکه برای مراقبت از سلامت پوست و روش های زیبایی محبوب مانند تزریق بوتاکس و پرکننده های پوستی مهم است.

شرایطی که یک متخصص پوست باید درمان کند

شایع ترین شرایطی که ممکن است برای آن به متخصص پوست نیاز داشته باشید آکنه، روزاسه، اگزما، پسوریازیس، ریزش مو  است.

سرطان پوست نیز بخش بزرگی از کاری است که متخصص پوست انجام می دهد. سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان است. انواع مختلفی از سرطان پوست همراه با ملانوم وجود دارد که احتمال شیوع آن در صورت عدم تشخیص زودهنگام می تواند منجر به مرگ شود. چکاپ سالانه پوست با یک متخصص پوست در هر سال می تواند نواحی پیش سرطانی را تشخیص دهد و به سرطان های پوست اشاره کند تا خطر شما را کاهش دهد و درمان زودهنگام را ارائه دهد.

متخصصان پوست می توانند بیش از سلامت پوست شما را بهبود بخشند. بسیاری از بیماری هایی که توسط متخصص پوست درمان می شوند، چیزی فراتر از بیماری های پوستی هستند. آنها ممکن است بتوانند بیماری زمینه ای را بر اساس وضعیت پوست شما تعیین کنند. از آنجایی که پوست شما بخش اصلی بدن شما است، متخصص پوست با سایر پزشکان برای کمک به تشخیص بیماری های پوستی با مشکلات داخلی احتمالی که می تواند شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری ریوی یا حتی بیماری سلیاک باشد، همکاری می کند.

اگر بیماری پوستی شما تشخیص داده شود، متخصص پوست به شما کمک می کند تا یک برنامه درمانی را تنظیم کنید. آنها به شما به عنوان یک بیمار در مورد این وضعیت، نحوه درمان این بیماری و نحوه مدیریت شرایط در آینده آموزش می دهند.

یک متخصص پوست خوب باید چه نوع تجربه ای داشته باشد؟

 یک متخصص پوست خوب باید تجربه مهارت های بینایی خوب و مهارت های ارتباطی را از آموزش پزشکی خود در زمینه پوست داشته باشد. شما دکتری می خواهید که گوش کند، به شما اجازه سوال بپرسد، به سوالات شما پاسخ دهد. اگرچه ممکن است به دلیل خاصی وارد شوید، اما یک متخصص پوست خوب می خواهد یک معاینه کامل پوست کامل بدن انجام دهد. آنها قادر خواهند بود ضایعات یا خال هایی را ببینند که شاید شما نتوانید آنها را ببینید یا نتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید تا از شما در برابر سرطان پوست محافظت کنند.

برخی از مطب های پوست نیز عمل های زیبایی را انجام می دهند، از جمله:

  • میکرونیدلینگ
  • میکرودرم ابریژن
  • لایه برداری شیمیایی
  • لیزر موهای زائد 
  • درمان های لیزر عروق
  • فتودینامیک درمانی
  • تزریق بوتاکس وپرکننده های پوستی

 

تمام اعمال زیبایی که در بالا ذکر شد باید توسط متخصص پوست یا تحت راهنمایی یک متخصص پوست انجام شود. یک متخصص پوست خوب از آناتومی و ساختار صورت آگاه است. آنها درک عمیقی از پرکننده های خاص و استفاده و قرار دادن مناسب پرکننده ها برای جلوگیری از عوارض دارند. آنها می توانند این تزریق ها را بر اساس نیازهای شما سفارشی و تنظیم کنند.

این مهم است که بدانید چه کسی به شما تزریق می کند و اطمینان داشته باشید که فردی که به شما تزریق می کند اطلاعات کاملی از محصولاتی که استفاده می شود دارد و در صورت بروز واکنش یا عارضه چه کاری باید انجام دهید. مهمتر از همه، متخصص پوست محیطی استریل برای این روش ها فراهم می کند تا خطر عوارض بعدی را کاهش دهد.

مراجعه به متخصص پوست

هنگامی که برای اولین بار به متخصص پوست مراجعه می کنید، حتما فهرست کاملی از داروها یا ویتامین هایی را که به طور منظم مصرف می کنید (یا بیاورید) همراه خود داشته باشید. اگر قبلاً بیوپسی پوست انجام داده اید، حتماً به پزشک اطلاع دهید که چه زمانی و کجا روی بدن شما قرار گرفته است. سابقه خانوادگی خود را بدانید زیرا این اطلاعات برای متخصص پوست شما نیز مهم است. متخصص پوست سوالاتی در مورد استفاده از تخت برنزه کردن، آفتاب سوختگی و سابقه آفتاب سوختگی تاول دار از شما خواهد پرسید.

مهمتر از همه، از پوست خود و هرگونه تغییری که ممکن است رخ دهد آگاه باشید و برای بررسی سالانه پوست به یک متخصص پوست مراجعه کنید!

 

منبع:

سایت دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی و لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر مهسا رشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *