به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
انواع تایپ پوستی

انواع تایپ های پوست

مراقبت خوب از پوست ابتدا به معنای شناسایی نوع پوست است.پنج نوع پوست اصلی وجود دارد: پوست معمولی، چرب، خشک، مختلط و حساس. زمانی که نوع پوست خود را بشناسید، می توانید برنامه ای برای کمک به سلامت و درخشان ماندن پوست خود ایجاد کرده و دنبال کنید. با افزایش سن، انواع پوست نیز می تواند در طول زمان تغییر کند. 
پوست چرب امروزی ممکن است به پوست مختلط یا خشک فردا تبدیل شود. در سراسر صورت، ویژگی های پوست می تواند متفاوت باشد. متخصصان پوست و زیبایی اغلب به منطقه T اشاره می کنند که پیشانی، چانه و بینی را می پوشاند. این نواحی معمولاً چرب‌تر از پوست سایر قسمت‌های صورت و بدن شما هستند.

بیایید به انواع مختلف پوست نگاه کنیم

پوست معمولی

نه خیلی چرب نه خیلی خشک. پوست معمولی دارای گردش خون خوب و تعادل چربی است. سبوم ماده روغنی است که توسط غدد چربی بدن شما تولید می شود. پوست شما را پوشش می دهد، محافظت می کند و مرطوب می کند.

پوست ترکیبی

همانطور که از نام آن پیداست،ترکیبی از پوست خشک و چرب است. اغلب، گونه هایی از پوست خشک هستند در حالی که ناحیه T چرب است. این رایج ترین نوع پوست است.

پوست چرب

این نوع پوست ممکن است ظاهری چرب داشته باشد و به دلیل تولید بیش از حد سبوم ایجاد می شود. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر در معرض آکنه هستند.

پوست خشک

با بافت پوسته پوسته و خشن مشخص می شود. پوست خشک ممکن است تحریک شونده باشد.

پوست حساس

اگر پوست شما به راحتی به محصولات جدید واکنش نشان می دهد، مانند ملتهب شدن یا تحریک شدن در هنگام امتحان یک عطر متفاوت یا خوردن غذاهای تند، پوست شما ممکن است از آن نوع حساس باشد.

نوع پوست شما چیست؟

در اینجا نحوه تشخیص نوع پوست خود آورده شده است.

هر گونه آرایش را پاک کنید، صورت خود را بشویید و بگذارید خشک شود. یک صورت تمیز به شما یک خط پایه می دهد که از آن شروع کنید. حالا، حدود یک ساعت صبر کنید. یک دستمال کاغذی یا یک تکه کاغذ لکه برداری بردارید و از آن برای ضربه زدن به صورت خود استفاده کنید. دستمال را روی یک نور روشن مانند لامپ نگه دارید. اگر بافت مقداری چربی از ناحیه T شما نشان دهد، شما پوست مختلط یا نرمال دارید. اگر چربی را از تمام قسمت های صورت شما می گیرد، احتمالاً پوست چرب دارید. اگر چربی کمی می بینید، به احتمال زیاد پوست خشکی دارید. پوست حساس بیشتر ذهنی است. اگر پوست شما مستعد تحریک است، احتمالاً از نوع حساس است.

علائم معمول پوست حساس شامل قرمزی، خارش، سوزش و خشکی است. متخصص پوست می تواند به شما در تعیین علت حساسیت کمک کند، بنابراین می توانید از محرک هایی مانند مواد موجود در برخی از محصولات مراقبت از پوست و شوینده ها جلوگیری کنید.

پس چرا من این نوع پوست را دارم؟

نوع پوست هر فرد توسط چندین ویژگی منحصر به فرد برای هر فرد تعیین می شود، از جمله:

محتوای آب که بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد.

محتوای سبوم که بر نرمی و چربی پوست تأثیر می گذارد. حساسیت، یعنی تحمل پوست شما به انواع خاصی از پارچه های لباس، صابون ها و مواد شوینده، عطرها و سایر موادی که می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند.

عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و محیطی همگی می توانند در نوع پوست شما نقش داشته باشند. به عنوان مثال، تغییر در رژیم غذایی می تواند تولید سبوم را افزایش یا کاهش دهد. به عنوان مثال، مطالعات علمی رابطه بین رژیم غذایی و آکنه را نشان داده است.

 

منبع:

سایت دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی و لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر مهسا رشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *