به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
شوره ریش

شوره ریش چیست؟

امروزه ریش ها بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند و اگرچه فواید زیادی برای پوست ما دارند، مانند عدم نیاز به تراشیدن ، ریش ها مشکلات خاصی مثل شوره ریش نیز دارند. برای بسیاری، ممکن است این اولین باری باشد که ریش می گذارند که می تواند ما را در نحوه رفتار با آنها غافل کند. ما اغلب از این موها و مهمتر از آن پوست زیر آن غافل می شویم. بیایید نگاهی به شوره ریش بیاندازیم.

 

شوره ریش چیست؟

بسیاری از ما می دانیم شوره سر چیست. ما اغلب آن را با مشخصات کوچک سفید پوست در مو تشخیص می دهیم. معمولاً پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد و به عنوان درماتیت سبورئیک شناخته می شود . خوشبختانه، هیچ چیز جدی نیست و معمولا فقط یک مشکل خشکی پوست است. همچنین می تواند در ریش شما به همان شکلی که روی پوست سر ظاهر می شود ظاهر شود.

 

چه چیزی باعث آن می شود؟

در بیشتر موارد ممکن است فقط پوست خشک باشد که نیاز به مرطوب کردن دارد . به ویژه در مورد «صاحبان ریش» جدید که با نحوه رفتار با ریش خود آشنا نیستند صادق است.

از طرف دیگر، معمولاً به سرعت بازسازی سلول های شما مربوط می شود. معمولاً حدود 30 روز برای چرخه سلولی طول می کشد، اما اگر این روند سریعتر شود، سلول های مرده پوست می توانند تجمع کرده و باعث ایجاد پوسته های سفید شوند.

علت دیگر مربوط به قارچ است. تقریباً پوست همه افراد حاوی میکروبی به نام مالاسزیا گلوبوزا است. این قارچ در نواحی چرب که غدد چربی زیادی وجود دارد – معمولاً صورت و پوست سر – رشد می کند.

این قارچ نقش خود را با تجزیه سبوم ، روغنی که غدد چربی شما تولید می کنند، ایفا می کند. هنگامی که این قارچ شروع به کار می کند، اسید اولئیک از خود باقی می گذارد که می تواند پوست شما را تحریک کند. اگر فردی با پوست چرب هستید، احتمالاً تعداد بیشتری از این میکروب ها را نیز دارید.

 

رفتار

اگر از شوره سر رنج می برید نگران نباشید. به راحتی قابل درمان است و به سرعت قابل حل است.فرمول درمان بسیار ساده است، سلول های مرده پوست را از بین ببرید و از ایجاد پوسته های جدید جلوگیری کنید. ترکیبی از شستشو، لایه برداری، مرطوب کننده و استفاده منظم از روغن یا موم باید در عرض چند هفته تغییرات قابل توجهی را مشاهده کند. این نه تنها پوست را بهبود می بخشد، بلکه ریش شما را نیز زیبا می کند.

 
1. لایه برداری کنید

اگر متوجه خشکی عمومی می‌شوید، این مرحله را رها کنید و مستقیماً به مرطوب‌سازی بپردازید. لایه برداری می تواند خطر خشکی بیشتر پوست را به همراه داشته باشد، اما اگر قبلا متوجه پوسته پوسته شده اید، برای از بین بردن سلول های مرده پوست مهم است.

ایمن ترین راه برای لایه برداری، چه پوست خشکی داشته باشید و چه نداشته باشید، استفاده از برس ریش است. یکی را با موهای نرم انتخاب کنید و به آرامی ریش خود را ماساژ دهید. خیلی محکم اسکراب نکنید زیرا باعث التهاب پوست می شود. مزیت این کار این است که یک برس روغن ها را از پوست شما به موهای ریش شما منتقل می کند که ریش شما را نرم می کند. این امر مدیریت آن را آسان تر می کند و به آن حجم بیشتری می دهد. هیچ کس ریش ترش را دوست ندارد!

 
2. ریش خود را بشویید

موهای سر، یا زیر بغل و نواحی زیرین خود را فراموش نکنید. از چانه خود هم غافل نشوید! ما عادت داریم که این موها را فراموش کنیم، به خصوص اگر تازه وارد دنیای ریش هستید. ما یک شامپو برای مبارزه با شوره سر توصیه می کنیم، خوشبختانه بسیاری از این شامپوها با روغن های طبیعی و بوی عالی وجود دارد.درخت چای، قطران زغال سنگ، سولفید سلنیوم همگی برای درمان پوست خشک پوسته پوسته شده مفید هستند.

برای درمان شوره سر خود به آرامی ماساژ دهید. حتما به پوست زیر ریش خود برسید و چند دقیقه قبل از شستشو آن را بگذارید. سعی کنید از شامپوهای سنتی که روی سر خود استفاده می کنید اجتناب کنید. آنها معمولا برای ریش شما خیلی خشن هستند.

 
3. مرطوب کننده

آخرین و مهمترین قدم برای درمان شوره سر. مسلماً «سرگرم‌کننده‌ترین» مرحله است، زیرا می‌توانید روغن‌ها و موم‌های خوشبو را آزمایش کنید. ما یک مومیایی کننده ریش بر پایه روغن آرگان را توصیه می کنیم، زیرا کمتر احتمال دارد که منافذ شما را مسدود کند.

شما باید این را مستقیماً بعد از پاکسازی بمالید. چند قطره را در دستان خود بمالید و روی پوست زیر ریش خود ماساژ دهید و سپس به نوک ریش برسید. شما می خواهید از افزایش بیش از حد جلوگیری کنید، بنابراین با مقدار کمی شروع کنید و افزایش دهید.

این به شما بستگی دارد که آیا مومیایی مومی را ترجیح می دهید یا روغن. روغن‌ها گاهی اوقات می‌توانند بر روی پوست خشن‌تر شوند و مومیایی کردن یا موم معمولاً مدت طولانی‌تری دوام می‌آورند. اولویت با شماست، هر کدام عالی است و از پوسته پوسته شدن بیشتر پوست خشک جلوگیری می کند. استفاده از روغن همچنین پاسخی برای داشتن ریش پر حجم تر است.

 

سخن آخر

اگر نگران خشکی ریش خود هستید یا احساس می کنید شوره ریش دارید، نگران نباشید. به ندرت جدی است، اما مهم است که علت آن را پیدا تا بتوانید به طور موثرتری آن را درمان کنید.

اگر به دنبال مشاوره با یک متخصص پوست معتبر هستید با مرکز ما تماس بگیرید.

 

منابع:

سایت دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر مهسا رشیدی متخصص پوست و مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *