به کلینیک تخصصی ما خوش آمدید…

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کاربرد بوتاکس

کاربردهای شگفت انگیز بوتاکس

اگرچه تزریق بوتاکس به دلیل کمک به کاهش چین و چروک شناخته شده است، اما کاربردهای شگفت انگیز بوتاکس فراتر از مبارزه با علائم پیری دارد. 

با استفاده مجدد از onobotulinumtoxinA ، سم تولید شده توسط میکروبی که باعث بوتولیسم می شود، این شگفتی جامعه پزشکی به شل شدن عضلات و توقف حرکت آنها در محل های تزریق کمک می کند. این خواص بوتاکس را به راه حلی برای مشکلاتی غیر از رفع خطوط اخم و صاف کردن پای کلاغی تبدیل می کند.

 

1. کاهش میگرن

استفاده از بوتاکس برای میگرن در سال 1992 زمانی کشف شد که دکتر ویلیام بایندر، جراح پلاستیک بورلی هیلز، متوجه شد که بیماران تحت درمان برای چین و چروک سردرد کمتری را پس از درمان گزارش می کنند.

درمان های ناشی از بوتاکس برای میگرن مزمن از طریق یک سری تزریق در سر و صورت و گردن انجام می شود. مزایای درمان معمولاً برای بیماران حدود سه ماه قبل از نیاز به دوز دیگر باقی می ماند.

 

2. کاهش تعریق بیش از حد

اگر عرق بیش از حد مزمن را تجربه می کنید، ممکن است با هیپرهیدروزیس زندگی کنید. این وضعیت باعث می شود که افراد در شرایط هایی، مانند هوای خنک و در حین فعالیت های سطح پایین، به شدت عرق کنند. نشان داده شده است که بوتاکس برای افرادی که تعریق بیش از حد دارند مفید است و برای درمان مورد تایید FDA است.

تزریق برای تعریق زیر بغل تایید شده و مستقیماً در محل تزریق می شود. این دارو اعصابی را که باعث فعال شدن بیش از حد غدد عرق می شوند با فلج کردن آنها مسدود می کند. در حالی که مورد تایید FDA نیست، ارائه دهنده مراقبت شما ممکن است درمان بوتاکس را برای سایر قسمت های بدن نیز در نظر بگیرد، مانند کف دست های عرق کرده.

 

3. اصلاح استرابیسم یا تنبلی چشم

استرابیسم یا چشم متقاطع وضعیتی است که در آن مشکلات عضلانی اجازه نمی دهد هر دو چشم به طور همزمان هماهنگ شوند. این ناهماهنگی چشم ها می تواند منجر به ایجاد ارتباطات عصبی توسعه نیافته بین مغز و ضعیف شدن چشم ها شود. استرابیسم حدود 4 درصد از آمریکایی ها را مبتلا می کند. 

تزریق بوتاکس به عنوان یک درمان توصیه شده برای Cross-Eye مورد تایید FDA است و اعتقاد بر این است که اولین استفاده پزشکی شناخته شده برای این دارو است. تزریق‌ها مستقیماً در عضلات اطراف چشم مشکل‌دار انجام می‌شود و آنها را آرام می‌کند تا به طور موقت به کاهش ناهماهنگی کمک کند.

 

4. کاهش مثانه بیش فعال

بوتاکس یکی دیگر از درمان های مورد تایید FDA برای کسانی است که تحت تاثیر OAB یا مثانه بیش فعال هستند. OAB زمانی اتفاق می‌افتد که اعصاب سیگنال‌هایی را در زمان‌های نامناسب به مثانه می‌فرستند و باعث علائمی مانند میل مکرر به رفتن، نشت و موارد دیگر می‌شوند. 

برای درمان OAB، بوتاکس مستقیماً در عضلات مثانه تزریق می شود. تزریق به مسدود کردن سیگنال‌های عصبی غیرطبیعی که باعث علائم OAB می‌شوند کمک می‌کند. درمان بوتاکس برای این بیماری معمولاً هر شش ماه یکبار مورد نیاز است. 

 

5. کاهش لرزش چشم

برای کسانی که با انقباضات چشم آزار دهنده زندگی می کنند، تزریق بوتاکس یک راه حل مناسب است. درمان با تزریق مستقیم دارو به عضلات اطراف چشم آسیب دیده انجام می شود.

مزایای درمان معمولاً برای بیماران حدود سه ماه قبل از نیاز به یک جلسه تزریق دیگر طول می کشد. 

 

اگر شما هم دچار یکی از بیماری های ذکر شده هستید میتوانید با مراجعه به یک متخصص پوست معتبر بوتاکس درمانی انجام دهید.

جهت کاهش عوارض احتمالی تزریق بوتاکس و همچنین بالا بردن میزان اثرگذاری حتما این کار را به یک متخصص پوست که بر همه اصول زیبایی و جراحی و بیماری های پوستی تسلط دارد بسپارید.

 

منابع:

دکتر مهسا رشیدی

متخصص پوست مو زیبایی لیزر

دارای بورد تخصصی درماتولوژی

دکتر رشیدی متخصص پوست

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *